Pobierz wymagania

Wymagania egazminacyjne (do 14 roku zycia)
Wymagania egazminacyjne (po 14 roku zycia)

WYMAGANIA EGZAMINACYJNE (do 14 roku życia)

 KYU 10.1 
  1. Pozycje: fudo-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: morote tsuki (jodan, chudan, gedan)
  3. Kopnięcia: hiza-geri chudan
  4. Test sprawności: 50x zaciskanie pięści, 10 przysiadów
  5. Teoria i komendy: zasady bezpieczeństwa na sali, w szatni, strefy (jodan, chudan, gedan), znaczenie słowa kiai- okrzyk
KYU 10.2
  1. Pozycje: zenkutsu-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: uraken-shomen-uchi
  3. Bloki: morote gedan-barai
  4. Kopnięcia: hiza-geri chudan plus kiai
  5. Renraku: krok w tył do zenkutsu-dachi i powrót do fudo-dachi
  6. Test sprawności:10 skłonów w przód z leżenia na plecach
  7. Teoria i komendy: pozycja seiza- siadanie i wstawanie, ukłony, znaczenie słowa naura- powrót
KYU 10.3
  1. Pozycje: heiko-dachi, yoi-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: seiken-tsuki (jodan, chudan, gedan)
  3. Bloki: gedan-barai
  4. Kopnięcia: hiza-geri jodan plus kiai
  5. Renraku: krok w tył do zenkutsu-dachi z morote gedan-barai/ gadan-barai i powrót do fudo-dachi
  6. Test sprawności: 10 ugięć ramion z leżenia przodem w podporze na dłoniach i kolanach
  7. Teoria i komendy: znaczenie słowa karate oraz kara- pusty, te- ręka, osu- akceptacja, pozdrowienie itp.
KYU 9.1
  1. Pozycje: heisoku-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: oi-tsuki (jodan, chudan, gedan)
  3. Bloki: jodan-uke
  4. Kopnięcia: mae-keage
  5. Renraku: trzy kroki w przód/ tył w zenkutsu-dachi z oi-tsuki
  6. Test sprawności: 20 przysiadów (ręce na rarku, tułów pionowo), 10 wahnięć w formie kołyski na brzychu: z leżenia przodem
  7. Teoria i komendy: prawidłowy wygląd karategi i wiązanie pasa, liczenie po japońsku do dziesięciu
KYU 9.2
  1. Pozycje: musubi-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: gyaku-tsuki (jodan, chudan, gedan)
  3. Bloki: soto-uke
  4. Kopnięcia: kin-geri
  5. Renraku: trzy kroki w przód/ tył w zenkutsu-dachi z gyaku-tsuki
  6. Test sprawności: 10 skłonów w przód, 10 wahnięć w formie kołyski na plecach z przysiadu (ręce zaplecione wokół kolan)
  7. Teoria i komendy: znaczenie słów: sensei- nauczyciel, sempai- starszy rangą, shihan- nauczyciel mistrz
KYU 9.3
  1. Pozycje: nekoashi-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: seiken-ago-uchi
  3. Bloki: uchi-uke
  4. Kopnięcia: mae-geri chudan
  5. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z oi-tsuki/ gyaku-tsuki/ uke, obrót z gedan-barai
  6. Test sprawności: 10 ugięć ramion z leżenia przodem w podporze na pięściach i kolanach, 10 wahnięć w formie kołyski na plecach (z przysiadu, ręce pod kątem 45’ amortyzując pad w tył)
  7. Teoria i komendy: znaczenie słowa: kyoku-shin-kai
KYU 8.1
  1. Pozycje: kokutsu-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: shuto-sakotsu-uchi-komi
  3. Kopnięcia: soto-keage
  4. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z keri, obrót z morote gedan-barai
  5. Test sprawności: 10 przewrotów w przód, 60 sekund tzw. mostek
  6. Teoria i komendy: przysięga dojo
KYU 8.2
  1. Pozycje: moroashi-dachi, uchihachiji-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: shuto-sakotsu-uchi
  3. Kopnięcia: uchi-keage
  4. Renraku: krok w tył do zenkutsu-dachiz gedan-barai plus gyaku-tsuki i powrót do fudo-dachi
  5. Test sprawności: 10 przewrotów w tył, 10 razy po 20 sekund rozciąganie w maksymalnym rozkroku ze skrętem w lewo i w prawo, tzw. szpagat
  6. Teoria i komendy: nogare I- oddychanie
KYU 8.3
  1. Pozycje: sanchin-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: shuto-ganmen-uchi
  3. Kopnięcia: mae-geri jodan
  4. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z uke plus gyaku-tsuki, obrót z gedan-barai
  5. Kata: Kihon kata I
  6. Test sprawności: 10 razy tzw. gwiazda gimnastyczna, 10 razy dotknąć głową podłogi poprzez skłon w przód siedząc w maksymalnie szerokim rozkroku, nogi proste w kolanach
  7. Teoria i komendy: nogare II- oddychanie ura (odwrotnie)
KYU 7.1
  1. Pozycje: kiba-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: uraken-sayu-uchi, uraken-hizo-uchi
  3. Kopnięcia: kansetsu-geri
  4. Renraku: trzy kroki w przód w sanchi-dachi z tsuki/ uchi/ geri/ uke, obrót przez przekrok
  5. Kata: Taikyoku I
  6. Test sprawności: 10 razy zamach nogą przechodząc do stania na rękach pod drabinkami
  7. Teoria i komendy: ibuki- oddychanie z 2 wydechami
KYU 7.2
  1. Pozycje: tsuruashi-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: uraken-yoko-uchi (jodan, chudan, gedan)
  3. Kopnięcia: kakato-geri
  4. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z mae-geri plus gyaku-tsuki, obrót z morote gedan-barai
  5. Kata: Taikyoku II
  6. Test sprawności: 60 sekund stanie na rękach pod drabinkami
  7. Teoria i komendy: etykieta dojo
KYU 7.3
  1. Pozycje: kake-dachi
  2. Uderzenia/cięcia: shuto-mawashi-uchi
  3. Bloki: shuto-mawashi-uke
  4. Kopnięcia: yoko-keage, ushiro-keage
  5. Renraku: trzy kroki w przód w kokutsu-dachi z shuto mawashi-uke, obrót poprzez przekrok
  6. Kata: Sakugi I
  7. Test sprawności: 10 razy sprężynka, tzn. wymyk w przód z leżenia na plecach
  8. Teoria i komendy: historia Kyokushin Karate
KYU 6.1
  1. Pozycje: pozycja walki
  2. Uderzenia/cięcia: seiken tate-tsuki (jodan, chudan, gedan)
  3. Kopnięcia: mawashi-geri gedan
  4. Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z gyaku tate-tsuki, obrót poprzez zakrok
  5. Kumite: 5 minut system punktowy
  6. Kata: Sakugi II
  7. Test sprawności: 10 razy scyzoryk w zwisie tyłem na drabinkach, 60 sekund szpagat w bok na piętach
  8. Teoria i komendy: twórca nowoczesnego Kyokushin Sosai Mas. Oyama
KYU 6.2
  1. Pozycje: krok dostawny w pozycji walki
  2. Uderzenia/cięcia: tetsui-hizi-uchi, tetsui-yoko-uchi (chudan, jodan, gedan)
  3. Kopnięcia: mawashi-geri chudan
  4. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z mae-keage/ yoku-keage/ soto-keage plus gyaku-tsuki
  5. Kumite: 10 minut system punktowy
  6. Kata: Taikyoku III
  7. Test sprawności: 10 przeskoków przez klęczącego na kolanach partnera z pozycji w przysiadzie
  8. Teoria i komendy: siedziba Światowej Organizacji i lider Kancho Shokei Matsui. Siedziby Europejskiej i Polskiej Organizacji, liderzy
KYU 6.3
  1. Pozycje: przekrok i zakrok w pozycji walki
  2. Uderzenia/cięcia: tetsui-kome-kami-uchi, uraken-shita-tsuki
  3. Bloki: osae-uke
  4. Kopnięcia:mawashi-geri jodan
  5. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z kin-geri/ mae-geri/ mawashi-geri plus gyaku tsuki
  6. Kumite: 15 minut system punktowy
  7. Kata: Pinian I
  8. Test sprawności: 10 razy przeskok w przód i w tył przez pas trzymany oburącz
  9. Teoria i komendy: Wyniki Polaków na MŚ i ME
KYU 5.1
  1. Pozycje: poruszanie się z partnerem w pozycji walki
  2. Uderzenia/cięcia: seiken-mawashi-uchi
  3. Bloki: morote-uke
  4. Kopnięcia: yoku-geri chudan
  5. Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z mae-geri/ mawashi-geri/ yoko-geri plus gyaku tate-tsuki
  6. Kumite: 20 minut system punktowy
  7. Kata: Pinian II
  8. Test sprawności: 10 podciągnięć ze zwisu przodem na drabinkach
  9. Teoria i komendy: znajomość podstawowych słów po japońsku
KYU 5.2
  1. Pozycje: poruszanie się w pozycji walki z dowolnymi technikami ręcznymi i nożnymi stosując bloki, uniki, zmianę dystansu oraz kiai
  2. Uderzenia/cięcia: gonhon-nukite
  3. Bloki: uchi-uke i gedan-barai
  4. Kopnięcia: uchiro-geri chudan
  5. Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z oi tate-tsuki plus gyaku tate-tsuki
  6. Kumite: 25 minut system punktowy
  7. Kata: Sakugi III
  8. Test sprawności: 10 przeskoków ponad krzesłem z przewrotem przodem na materacu
  9. Teoria i komendy: Komendy stosowane na treningu Kyokushin Karate
KYU 5.3
  1. Pozycje: tzw. walka z cieniem
  2. Uderzenia/cięcia: nukite (ippon/ nihon/ yonhon)
  3. Bloki: juji-uke (jodan, gedan)
  4. Kopnięcia: yoko-geri jodan
  5. Renraku:trzy kroki w przód w pozycji walki z oi-tate-tsuki plus gyaku tate-tsuki plus mae-geri/ mawashi-geri/ yoko-geri , obrót podnosząc ręce
  6. Kumite: 30 minut system pynktowy
  7. Kata: Pinian III, Kihon kata II, Sanchin kata
  8. Test sprawności: próba przejścia na rękach w szerz sali, elementy samoobrony
  9. Teoria i komendy: komendy stosowane na zawodach Kyokushin Karate

WYMAGANIA EGZAMINACYJNE (powyżej 14 roku życia)

10 Kyu (minimum 1 miesiąc treningu), pomarańczowy pas
  1. Zasady noszenia kyokushin karategi i wiązanie pasa (obi).
  2. Znaczenie słowa kyoku-shin-kai oraz znajomość etykiety dojo i przysięgi dojo.
  3. Liczenie po japońsku do 10.
  4. Pozycje: fudo-dachi, yoi-dachi, uchi-hachi-ji-dachi, haisoku-dachi, zenkutsu-dachi.
  5. Uderzenia: morote-tsuki (jodan, chudan, gedan), seiken-tsuki (jodan, chudan, gedan)
  6. Bloki: seiken-jodan-uke, seiken-gedan-barai, kake-wake-uke.
  7. Kopnięcia: hiza-geri, kin-geri, mea-keage.
  8. Kumite: poruszanie się w pozycji walki krokiem dostawnym.
  9. Z aktywnej pozycji haisoku-dachi przejść do zenkutsu-dachi i wykonać techniki: morote-tsuki (jodan, chudan, gedan), seiken-gedan-barai, kake-wake-uke, hiza-geri, kin-geri. Uwzględnić stronę lewą (hidari) oraz prawą (migi), stosować okrzyk (kiai).
9 Kyu (minimum 2 kolejne miesiące treningu), pomarańczowy pas z błękitnym pagonem
  1. Historia kyokushin karate.
  2. Pozycje: musubi-dachi, sanchi-dachi.
  3. Uderzenia: seiken-ago-uchi, seiken-gyaku-tsuki, seiken-oi-tsuki (jodan, chudan, gedan), seiken-chudan-mawashi-tsuki, seiken-tate-tsuki (jodan, chudan, gedan).
  4. Bloki: seiken-chudan-soto-uke.
  5. Kopnięcia: mae-geri-chudan (chusuku).
  6. Kata: hikon-no-kata, sono-ichi.
  7. Oddychanie: nogare.
  8. Ippon kumite: tori (atakujący); jodan-tsuki, uke (broniący się); jodan-uke plus kontra chudan-gyaku-tsuki.
  9. Jiyu-ippon-kumite: atakujący: jodan-tsuki, broniący się: jodan-uke plus kontra seiken-chudan-mawashi-tsuki.
  10. Jiyu-ippon-kumite (samoobrona): atakujący wykonuje atak ręką, broniący wykonuje jodan-uke plus jodan-gaku-tsuki i hiza-geri.
  11. Test kondycji:
    20 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach i kolanach
    10 ugięć ramion w podporze przodem na palcach i kolanach
    20 skłonów w przód z leżenia na plecach
  12. Test poruszania się w pozycji: sanchin-dachi i zenkutsu-dachi stosując techniki zawarte w kiho-no-kata.
8 Kyu (minimum 3 kolejne miesiące treningu), błękitny pas
  1. Pozycje: Kokutsu-dachi, kiba-dachi.
  2. Uderzenia i cięcia: uraken-shomen, seiken-shita-tsuki, jun-tsuki (jodan, chudan, gedan), shuto-sakotsu-uchi, shuto-sakotsu uchi-komi.
  3. Bloki: seiken-chudan-uchi-uke.
  4. Kopnięcia: mawashi-geri-gedan (haisoku, chusoku), yoko-keage (sokuto).
  5. Kata: taikyoku sono-ichi i sono-ni.
  6. Oddychanie: nogare, ibuki (san-kai).
  7. Ippon-kumite: atakujący wykonuje chudan-tsuki, broniący się soto-uke plus kontra chudan-gyaku-tsuki.
  8. Jiyu-ippon-kumite: atakujący wykonuje seiken-chudan-tsuki, broniący się soto-uke plus seiken-shita-tsuki i gedan-mawashi-geri.
  9. Jiyu-ippon-kumite (samoobrona): atakujący wykonuje chudan-tsuki, broniący się soto-uke plus seiken-tate-tsuki i hiza-geri.
  10. Jiyu-kumite: wolna walka pod kątem zawodów.
  11. Test kondycji:
    25 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach
    15 ugięć ramion w pdporze na palcach i kolanach
    25 skłonów w przód z leżenia na plecach
  12. Test poruszania się w pozycji: kokutsu-dachi i kiba-dachi stosując techniki zawarte w kihon-no-kata.
7 Kyu (minimum 3 kolejne miesiące treningu), błękitny pas z żółtym pagonem
  1. Pozycje: neko-ashi-dachi.
  2. Uderzenia i cięcia: tettsui-oroshi-ganmen-uchi, tettsui-kome-uchi, tettsui-hizo-uchi, tettsui-yoko-uchi (jodan, chudan, gedan), shuto-ganmen-uchi, shuto-hizo-uchi.
  3. Bloki: seiken-juji-uke (jodan, gedan), shuto-mawashi-uke.
  4. Kopnięcia: teisoku-mawashi-soto-keage, haisoku-mawashi-uchi-keage, mawashi-geri-chudan (haisoku, chusoku), kansetsu-geri.
  5. Kata: taikyoku sono-san, pinan sono-ichi.
  6. Sanbon-kumite: atakujący wykonuje 3 kroki atakując kolejno jodan-tsuki, chudan-tsuki i gedan-tsuki, broniący się cofając wykonuje 3 kroki z kolejno jodan-uke, soto-uke, gedan-barai plus kontruje chudan-gyaku-tsuki i gedan-barai.
  7. Oddychanie: nogare i ibuki (san-kai).
  8. Ippon-kumite: atakujący wykonuje jodan-tsuki, broniący się uchi-uke i uraken-shomen-uchi.
  9. Jiyu-ippon-kumite: atakujący wykonuje jodan-tsuki, broniący się uchi-uke oraz kontruje technikami seiken-shita-tsuki, seiken-chudan-mawashi-tsuki i mawashi-geri-gedan.
  10. Jiyu-ippon-kumite: atakujący wykonuje seiken-jodan-tsuki, broniący się seiken-uchi-uke i kontruje stosując uraken-shomen-uchi, seiken-shita-tsuki i hiza-geri.
  11. Jiyu-kumite: randori.
  12. Test sprawnościowy:
    30 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach i kolanach
    20 ugięć ramion w podporze przodem na palcach i kolanach
    30 skłonów w przód z leżenia na plecach
  13. Test poruszania się w pozycjach: zenkutsu-dachi, kiba-dachi, kokutsu-dachi i noko-ashi-dachi stosując techniki zawarte w kicho-no-kata.
6 Kyu (minimum 4 kolejne miesiące treningu), żółty pas
  1. Pozycje: tsuru-ashi-dachi.
  2. Uderzenia i cięcia: uraken-sayu-uchi, uraken-mawashi-uchi, uraken-hizo-uchi, uraken-ganmen-oroshi-uchi, nihon-nukite (me-tsuki), yo-hon-nukite (jodan, chudan), hiji-jodan i chudan-ate.
  3. Bloki: morote-chudan-uchi-uke, seiken-uchi-uke/gedan-barai.
  4. Kopnięcia: yoko-geri-chudan, ushiro-geri-chudan.
  5. Kata: pinan soni-ni.
  6. Renraku: atakujący: mae-geri-chudan i chudan-gyaku-tsuki; broniący się: soto-uke, gedan-barai i chudan-gyaku-tsuki.
  7. Ippon-kumite: atakujący: migi-jodan-tsuki i chudan-gyaku-tsuki; broniący się: hidari-uchi-uke, soto-uke i gedan-barai kontrując gyaku-shuto-sakotsu-uchi.
  8. Jiyu-ippon-kumite: atakujący – migi-jodan-tsuki i chudan-gyaku-tsuki ; broniący się – hidari-uchi-uke, soto-uke i gedan-barai kontrując mae-geri, chudan-mawashi-tsuki i chudan-mawashi-geri.
  9. Jiyu-kumite: I kyokushin-kumite.
  10. Jiyu-kumite: 10 x 2 min.
  11. Test sprawnościowy: 50 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach i kolanach, 30 ugięć ramion w podporze przodem na 5 palcach, 20 ugięć ramion w podporze przodem na 3 palcach, 40 skłonów w przód z leżenia na plecach.
  12. Test poruszania się w pozycji zenkutsu-dachi, kokutsu-dachi, kiba-dachi, neko-ashi-dachi i tsuru-ashi-dachi stosując techniki zawarte w kihon-no-kata.
5 Kyu (minimum 4 kolejne miesiące treningu), żółty pas z zielonym pagonem
  1. Pozycje: moro-ashi-dachi.
  2. Uderzenia i cięcia: shotei-uchi (jodan/chudan/gedan), hiji-age-ate-jodan.
  3. Bloki: shotei-uke (jodan/chudan/gedan), mae-mawashi-uke.
  4. Kopnięcia: ushiro-geri-chudan 3 metodami (przekrok z obrotem, obrót z miejsca, poprzez zakrok).
  5. Kata: pinan-sono-san.
  6. Kombinacje: mae-geri-chudan, yoko-geri-chudan, ushiro-geri-chudan i chudan-gyaku-tsuki.
  7. Oddychanie: ibuki i nogare wynonywane w sanchin-dachi z morote-uke i gyaku-tsuki.
  8. Ippon-kumite: atak – migi-mae-geri-chudan ; obrona – hidari-shotei-uke-gedan i kontra hidari-mae-geri-chudan i migi-jodan-gyaku-tsuki.
  9. Jiyu-ippon-kumite: atak – migi-mae-geri-chudan ; obrona – hidari-shotei-uke-gedan + kontra hidari-mae-geri-chudan, migi-chudan-gyaku-tsuki i migi-mawashi-geri-gedan.
  10. Jiyu-ippon-kumite: II kyokushin-kumite.
  11. Jiyu-kumite: 12 x 2 min.
  12. Test kondycyjny: 70 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach i kolanach, 40 ugięć ramion w podporze przodem na 5 palcach, 30 ugięć ramion w podporze przodem na 3 palcach, 50 skłonów w przód z leżenia na plecach.
  13. Test poruszania się w pozycji moro-ashi-dachi stosujac techniki zawarte w kihon-no-kata
4 Kyu (minimum 6 kolejnych miesięcy treningu), zielony pas
  1. Pozycje: heiko-dachi, kake-dachi
  2. Pozycje w formie kata: lewa i prawa pozycja, początek w aktywnej pozycji haisoku-dachi. Pozycja zenkutsu-dachi, kokutsu-dachi, sanchin-dachi, neko-ashi-dachi, kiba-dachi, moro-ashi-dachi, kake-dachi i tsuru-ashi-dachi.
  3. Uderzenia i cięcia: 5 wariantow shuto w sanchin-dachi w kombinacji ; shuto-sakotsu-uchi, -ganmen-uchi, -uchi-komi i -uchi-uchi.
  4. Bloki: 6 bloków w różnych pozycjach. Blok shuto-jodan-kake-uke, shuto-jodan-uke, shuto-chudan-soto-uke, shuto-chudan-uchi-uke, shuto-gedan-barai, shuto-mae-mawashi-uke.
  5. Kopnięcia: yoko-geri-jodan, mawashi-geri-jodan (chusoku/haisoku), ushiro-geri-jodan.
  6. Kata: sanchin-no-kata.
  7. Jiyu-ippon-kumite: III kyokushinkai-kumite.
  8. Jiyu-kumite: 15 x 2 min. oceniając siłę, kondycję, rozciągnięcie, odporność, ducha walki i dyscypline.
  9. Test sprawnościowy:
    30 ugięć ramion w podporze przodem na piesciach,
    70 skłonów w przód z leżenia na plecach,
    10 przeskoków nad partnerem w przysiadzie,
    10 przeskoków przez własny pas w przód i tył.
3 Kyu (minimum 6 kolejnych miesięcy treningu), zielony pas z brązowym pagonem
  1. Pozycje: shiko-dachi.
  2. Uderzenia i cięcia: 6 uderzeń łokciem w pozycji kiba-dachi w kombinacji: chudan-hiji-ate, chudan-mae-hiji-ate, jodan-mae-hiji-ate, jodan-age-hiji-ate, oroshi-hiji-ate i ushiro-hiji-ate.
  3. Bloki: 8 wariantów shuto w pozycji sanchin-dachi w kombinacji shuto-chudan-soto-uke, shuto-chudan-uchi-uke, shuto-mae-geden-barai, shuto-mae-mawashi-uke, shuto-juji-jodan-uke i shuto-juji-gedan-uke.
  4. Kopnięcia: mae-kakato-geri (jodan/chudan/gedan), ago-jodan-geri.
  5. Kata: pinan sono-yon, kihon-kata-sono-ni.
  6. Yakusoku-ippon-kumite: atakujący (tori) informuje jaki atak wykona, broniący się (uke) musi przygotować obronę i kontre z kiai.
  7. Jiyu-ippon-kumite: IV kyokushin-kumite
  8. Jiyu-kumite: 20 x 2 min.
  9. Test kondycyjny: 50 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach, 10 skłonów w przód z leżenia na plecach, 15 przeskoków nad partnerem w przysiadzie, 15 przeskoków nad pasem trzymanym oburacz.
  10. Test poruszania się w różnych pozycjach stosując techniki z kihon-no-kata.
  11. Wiedza na temat Polskiego Zwiazku Karate i Komisji Kyokushin.
2 Kyu (minimum 8 kolejnych miesięcy treningu), brązowy pas
  1. Uderzenia i cięcia: hiraken-tsuki (chudan/jodan), hiraken-oroshi-uchi, hiraken-mawashi-uchi, haishu (chudan/jodan), age-jodan-tsuki.
  2. Bloki: koken-uke (chudan/jodan/gedan).
  3. Kopnięcia: tobi-nidan-geri, tobi-gyaku-mae-geri, tobi-oi-mae-geri.
  4. Kata: pinan sono-go, geksai-dai.
  5. Renraku: lewa pozycja walki. Rozpoczęcie przez hidari-gedan-barai następnie seiken-ago-uchi, seiken-gyaku-tsuki.
  6. Jiyu-ippon-kumite: V kyokushin-kumite.
  7. Jiyu-kumite: 25 x 2 min.
  8. Test sprawnościowy:
    60 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach,
    20 ugięć ramion w podporze przodem na plecach,
    100 skłonów w przód z leżenia na plecach ze skrętami do kolan,
    20 przeskoków nad partnerem w przysiadzie,
    20 przeskoków nad pasem trzymanym oburacz.
  9. Ukemi-waza: pady w bok raz w prawo raz w lewo.
  10. Karate-ne-waza.
  11. Znajomość przepisów walki sportowej kyokushin.
1 Kyu (minimum 12 kolejnych miesięcy treningu), brązowy pas z czarnym pagonem
  1. Uderzenia i cięcia: ryoto-ken-tsuki (chudan/jodan), naka-yubi-ippon-ken (chudan/jodan), oya-yubi-ken (chudan/jodan), atama-tsuki (mae/yoko/ushiro).
  2. Bloki: kake-uke-jodan, haito-uchi-uke.
  3. Kopnięcia: jodan-uchi-haisoku-geri, oroshi-uchi-kakato-geri, oroshi-soto-kakato-geri, tobi-yoko-geri.
  4. Kata: yantsu, tsuki-no-kata.
  5. Renraku: lewa pozycja walki. poruszanie się atakując: oi-tsuki, gyaku-tsuki, mawashi-tsuki, shita-tsuki. poruszanie się atakując: oi-mawashi-geri, oi-tsuki, gyaku-tsuki, gyaku-mawashi, gedan-barai.
  6. Tachi-waza: o-soto-gari, o-uchi-gari, de-ashi-barai, o-goshi, soei-nage.
  7. Jiyu-ippon-kumite: VI kyokushin-kumite.
  8. Jiyu-kumite: 25 x 2 min.
  9. Tameshiwari z użyciem 1 standardowej deski (30x20x2,5 cm): seiken-tsuki, shuto-sakotsu-uchi, keri.
  10. Test sprawnościowy:
    70 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach,
    20 ugięć ramion w podporze przodem na 3 palcach,
    100 skłonów w przód z leżenia na plecach z podwójnym skrętem,
    25 przeskoków nad partnerem w przysiadzie, 30 przeskoków przez własny pas.
  11. Dobra znajomość nomenklatury japońskiej stosowanej w kyokushin.
1 Dan (minimum kolejny 1 rok treningu), czarny pas ze złotym pagonem
  1. Znajomość całego materiału do 1 kyu włacznie.
  2. Uderzenia i cięcia: morote-haito-uchi (chudan/jodan), haito-uchi (gedan/chudan/jodan).
  3. Bloki: morote-kake-uke (chudan/jodan), osae-uke-chudan.
  4. Kopnięcia: kake-geri (kakato/chusoku), ushiro-mawashi-geri (gedan/chudan/jodan).
  5. Kata: tensho, saiha, taikyoku-ura.
  6. Renraku: migi-mawashi-geri-jodan, hidari-ushiro-mawashi-geri-jodan, migi-jodan-mae, hidari-mawashi-geri-jodan, migi-ushiro-mawashi-geri-jodan.
  7. Jiyu-ippon-kumite: wszystkie kyokushin-kumite.
  8. Jiyu-kumite: minimum 30 x 2 min.
  9. Tameshiwari z użyciem 2 standardowych desek: seiken-tsuki, shuto-sakotsu-uchi, keri-waza.
  10. Test sprawnościowy:
    80 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach,
    25 ugięć ramion w podporze przodem na 3 palcach,
    150 skłonów w przód z leżenia na plecach,
    100 przysiadów,
    25 przeskoków nad kijem trzymanym w rękach.
  11. Wszystkie techniki w odwrotnej pozycji gyaku.
  12. Posiadanie przeszkolenia w zakresie pierwszej pomocy.
2 Dan (minimum kolejne 3 lata treningu), czarny pas z dwoma złotymi pagonami
  1. Znajomość całego materiału do 1 dan włącznie.
  2. Uderzenia i cięcia: toho-uchi, keiko-uchi.
  3. Bloki: hiji-uke-chudan, gedan-shotei-morote-uke, gedan-shuto-morote-uke.
  4. Kopnięcia: tobi-ushiro-geri, tobi-ushiro-mawashi-geri, tobi-mawashi-geri, age-kakato-ushiro-geri.
  5. Kata: kanku-dai, geksai-sho, seianchin, pinan sono-ichi ura.
  6. Jiyu-kumite: minimum 35 x 2 min.
  7. Tameshiwari z użyciem 2 standardowych desek: minimum 4 techniki.
  8. Test sprawnościowy:
    90 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach,
    20 ugięć ramion w podporze przodem na 2 palcach,
    150 skłonów w przód z leżenia na plecach,
    100 przysiadów.
  9. Udział w Mistrzostwach Polski lub miedzynarodowym turnieju.
  10. Posiadanie uprawnień sędziego krajowego.
3 Dan (minimum kolejne 3 lata treningu), czarny pas z trzema złotymi pagonami
  1. Znajomość całego materiału do 2 dan włącznie.
  2. Kata: sushi-ho, garyu, seipai, pinan-sono-ni, san i yon ura, Bo-kata-tsyon.
  3. Jiyu-kumite: minimum 50 walk po 2 minuty.
  4. Tameshiwari: minimum 5 technik.
  5. Test kondycyjny:
    100 ugięć ramion w podporze przodem na pięściach,
    25 ugięć ramion w podporze przodem na 2, 3, 5 palcach,
    200 uniesień tułowia z leżenia na plecach ze skrętem tułowia,
    150 przysiadów.
  6. Posiadanie licencji sędziego międzynarodowego oraz wiedzy medycznej na poziomie ratownika.

Wymagania egzaminacyjne na wyższe stopnie dan są w gestii Światowej Organizacji Kyokushin Honbu Tokyo.